Het vliegtuig is mijn nieuwe auto! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Suzan Leusink - WaarBenJij.nu Het vliegtuig is mijn nieuwe auto! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Suzan Leusink - WaarBenJij.nu

Het vliegtuig is mijn nieuwe auto!

Blijf op de hoogte en volg Suzan

22 April 2014 | Verenigde Staten, New York

Zoals jullie misschien al gemerkt hebben heb ik de afgelopen dagen wat afgevlogen. Wat begon als een gek idee werd voor 5 van ons Arubaanse meiden werkelijkheid, namelijk NEW YORK! Om een beetje een goede volgorde in m’n reisverslag te houden zou ik maar beginnen bij het begin. Namelijk de heenreis. Wat een gedoe was dit. We dachten ‘laten we op tijd heen gaan! Dan kunnen we mooi rustig aan doen’. Dit is ons nooit gelukt. Eenmaal door de Arubaanse (belangrijke informatie!!) douane dachten we dat we er al waren en hebben we even lekker rustig wat gegeten en nog even op ons dooie gemakje rond gekeken. Een uurtje voordat ons vliegtuig richting New York zou opstijgen kwamen we op het idee om de gate maar eens te gaan zoeken. Op weg naar de gate kwamen we eerst onze eigen bagage weer tegen.. Huh, dat is gek?! Nouja laten we die voor de zekerheid maar meenemen anders zou het sowieso achterblijven op Aruba. Toen we iets verder liepen zagen we daar opeens de Amerikaanse douane.. Oh shit! Wat een lange rij stond er voor die hokjes en er waren maar twee mensen aan het werk, als dat maar goed ging komen. Na een half uur in de rij te hebben gestaan en misschien 20 meter verder te zijn gekomen kregen we toch lichte paniekaanvallen. Gelukkig was er een Nederlands meisje van de vliegmaatschappij die ons verzekerde dat we onze vlucht gingen halen. Ze noteerde onze namen en hierdoor ging onze hartslag iets naar beneden. Eindelijk was het onze beurt om naar een hokje toe te lopen, na een kruisverhoor over wat we allemaal wel niet in Amerika wilden gaan doen en wat ik op Aruba deed hadden we nog 5 minuten om bij de gate te komen en te boarden. STRESS!! We hebben het op het rennen gezet en ondertussen onze bagage nog ergens afgegeven zodat het bij het vliegtuig zou komen. Ook moesten we nog weer een handbagage controle en de klok bleef maar tikken. Rosa moest ook nog een uitgebreide check en hier moesten we dus op wachten. Toen konden we eindelijk de sprint inzetten naar de gate. Na verschillende mensen bijna omver te hebben gelopen en nog wat kreten naar ons hoofd te hebben gekregen als ‘RUN FOREST RUN’ kwamen we al hijgend aan bij ons vliegtuig. HIJ STOND ER NOG!! Eenmaal in het vliegtuig mochten we van de stewardess allemaal onze eigen rij met stoelen nemen dus we hebben heerlijk in het vliegtuig kunnen liggen en slapen (dit mogen ze vaker doen!). Aangekomen in New York gingen we op zoek naar de metro. Bij de overstap hadden we toch wel erg veel honger en hebben we even lekker gegeten. Hier werden we ook meteen geconfronteerd met de mensen uit New York, een vrouw werd namelijk door de beveiliging uit de wc gehaald en even later zagen we haar bij anders zwervers met een katje zitten spelen. Oja, die heb je hier natuurlijk ook.. Vervolgens de metro naar het hostel gepakt, het zag er erg mooi uit. Wel was het bijzonder dat als je je buurvrouw kon zien tijdens het douchen en andere bezigheden.. De eerste officiële dag in New York begon al anders dan we hadden gepland weg gingen namelijk eerst langs een soort van eerste hulp aangezien Rosa erg veel last had van haar voet. Tijdens het wachten konden Lotte en ik het niet laten om alvast even te gaan winkelen en waren de eerste aankopen al snel gedaan. Toen kon onze planning begin met als eerste punt: TIMES SQUARE! Wauw, wat is dit indrukwekkend. Al die lichtjes, geluiden en vooral al die mensen. Als je van het rustige Aruba komt is dit echt een wereld van verschil. Op heel Times Square stonden denk ik meer mensen dan dat er op Aruba wonen. Verder nog even op de foto geweest met Elmo, Minnie Mouse en de Minions, want die lopen ook de hele dag rond over Times Square, het is net Disneyland. Vervolgens naar Central Park gegaan om hier door heen te lopen richting 5th aveneu want er moesten natuurlijk nog meer aankopen worden gedaan. Na een aantal winkels te hebben bezocht besloten we naar huis te gaan, volledig in stijl met de metro, deze keer hadden we ook dansers in de metro. Dit vond ik echt heel gaaf want ik dacht eerst dat zoiets alleen maar in films gebeurde. De volgende dag stond de Brooklyn Bridge op het programma en Wall Street. Verder zijn we ook nog naar het 9/11 memorial gegaan wat heel indrukwekkend is. Ook nog de ferry langs het Vrijheidsbeeld gepakt, en zo hadden we op dag 2 al heel veel van New York gezien. Die avond kwam het hoogtepunt van de hele New York trip, namelijk Armin van Buuren in Madison Sqaure Garden. Dit was zo verschrikkelijk gaaf dat ik zo nog een keer heen zou willen gaan. Wat wel bijzonder was, was dat wij de enige nuchtere mensen waren in het publiek en dan heb ik het niet alleen over de alcoholische versnaperingen. Op de terugweg hadden we geen zin om de metro te pakken en hebben we besloten te kijken of we een taxi chauffeur konden misleiden. Daar zaten we dan met 5 meiden in een 4 persoons taxi, en de taxi chauffeur? Die had niets door! Hierna konden we ook een vinkje zetten achter een ritje met de gele taxi. Oke dit wordt nog een heel lang verhaal als ik alles tot in de details ga vertellen dus ga ik even kort alle puntjes bij langs die we nog meer hebben gedaan. Wat we verder allemaal nog hebben gezien: Chrysler Building, Central Station, Avond boottrip langs het Vrijheidsbeeld waarna we met een limousine naar huis zijn gegaan, New York Tour bus, Fietstaxi door Central Park, American Museum of National History,Glazen Apple store en natuurlijk als mooie afsluiter de Abercrombie and Fitch. De terugweg vlogen we via Atlanta. Aangezien ons vlucht vanaf New York al 2 uur vertraging had hebben we erg lang op het vliegveld gezeten, we hebben ons hier vermaakt met de Ipads en de een pakje kaarten. De vlucht naar Atlanta was echt verschrikkelijk, er was namelijk zoveel turbulentie dat we allemaal wit zagen.. Niet geheel prettig als je vervolgens op zoek moet naar je hotel. Gelukkig stond er in het hotel een bed voor ons klaar waar je u tegen zegt. Heeerlijk geslapen en dat hebben we gemerkt ook. Om 7 uur ging de shuttle bus weer richting het vliegveld deze moesten we hebben om onze vliegtuig te kunnen halen. Om 5 voor 7 wordt er op deur geklopt van de kamer van Lotte en mij, over 5 minuten moesten we met koffers en al klaar staan om naar het vliegveld te gaan. Nog nooit heb ik me zo snel klaargemaakt. Gelukkig hadden we het gered en konden we op weg naar huis. Eenmaal op Aruba aangekomen hadden we nog steeds geen rust, alles moest namelijk gewassen worden en toen werd de koffer weer ingepakt. De derde vlucht in drie dagen stond namelijk gepland naar Curaçao. Na nog minder dan een half uur in de lucht te hebben gezeten waren we al op Curaçao aangekomen. Marion haalde ons daar van het vliegveld, bij haar verbleven we de vier dagen. Ze woont op Bleu Bay wat heel erg mooi is. Nadat we onze spullen in ons ‘eigen huis’ (we kregen van haar een helft van het huis voor de vier dagen wat eigenlijk van haar zoon is). Zijn we meteen door gegaan naar het strand! Het strand is ook op Curaçao erg mooi, maar wat ik zelf jammer vond was dat er zoveel steentje op de bodem lagen dat je er bijna niet in kon lopen zonder dat je viel of dat je AU!! moest schreeuwen. Die avond was er ook een filmavond op het strand. Dit leek ons een perfecte ambiance om een film te kijken dus gingen we daar heen. Daar lagen we dan op onze strandbedjes, tussen de palmbomen een film te kijken, een woord GENIETEN! Na de film hadden we besloten naar de Bermuda te gaan, aangezien we door verschillende mensen waren uitgenodigd konden we het niet laten. Eenmaal daar hebben we even drankje gedaan en nog wat bekenden gesproken. Later nog even wat gegeten op een boot en toen richting huis. De volgende dag stond een leuk boottripje op ons te wachten. We wouden graag naar klein Curaçao maar Mick (de eigenaar van de boot) zei dat we dit beter niet konden doen. De zee was erg ruig en we zouden dan alleen maar over boord hangen.. We zijn toen uiteindelijk naar Westpunt gevaren. Na een tijdje zei Mick dat we voorop de boot mochten liggen en dit lieten we ons natuurlijk geen twee keer zeggen. Dus hup naar voren. Niets vermoedend lagen we daar totdat Mick opeens vol gas ging! Dit was zo gaaf en zo grappig. Gelukkig hebben we hier nog beelden van. Daarna werd de boot stil gelegd en hebben we heerlijk gesnorkeld in de blauwe kamer (een grot die blauw lijkt). Toen we uitgesnorkeld waren stond de BBQ al klaar op de boot en hebben we heerlijk gegeten. Nog ergens een korte tussenstop gemaakt boven een stuk met veel koraal en heel veel vissen. Het is echt heel mooi om te zien. ’s Avonds hebben we ons vooral ingesmeerd met after sun om Loberstergirls 2.0 te voorkomen. Dag 3 bracht ons een bezoekje aan Willemstad. Na een heerlijk ontbijtje de stad even rondgelopen en natuurlijk naar de beroemde pondjesbrug geweest. Verder die middag en avond weinig gedaan omdat we erg moe waren. De laatste dag hadden we zelf 2 autootjes gehuurd. Op Curaçao was het wel legaal om als 19-jarige te rijden dus heb ik de heerlijk de hele dag rond gereden. Eerst hadden we de drie meiden die met dolfijnen gingen zwemmen afgezet. Ik bleef met Iris Ann en Elvera over, wij hadden nog honger en dachten aan het lekkere ontbijt van de vorige ochtend. Dus weer naar Willemstad gereden om daar te ontbijten. Eenmaal thuis aangekomen waren Marion en Kevin de tafel net aan het opruimen, ze wouden ons verassen met een paasbrunch maar wij waren allemaal al vroeg weg. Wat voelden we ons schuldig.. Maar dat mocht de pret niet drukken en zijn we nog even weer naar Bleu Bay strand gegaan om daar nog even van te genieten. Toen we de meiden weer hadden opgehaald zijn we naar Westpunt gereden wat wel een dik uur duurde, dat zijn we totaal niet gewend op Aruba, alles is hier hooguit een half uurtje vandaan. Hier was het heel erg druk en er stond allemaal politie. We zijn toen omgekeerd en daar Boca Tabla gegaan. Hier zijn we maar heel kort geweest omdat de bewaker zei dat het heel snel onveilig werd. In welke context we dit moesten plaatsen weten we nog steeds niet. Eenmaal thuis snel gedoucht en klaargemaakt en toen uit eten geweest met Marion en Kevin. Na het uit eten als snel gaan slapen omdat de wekker op 5 uur stond want de reis terug naar Aruba kwam alweer in zicht. Nu zit ik dus alweer veilig thuis op Aruba en hebben we nog een week vakantie die ik denk ik vooral in de zon ga doorbrengen. AYOO!

• 23 April 2014 - 07:41

Gerda:

Wat ontzettend gaaf en heerlijk om te lezen Gr uit het pittoreske Eelen en Rhaan