Lekker leventje op Aruba! - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Suzan Leusink - WaarBenJij.nu Lekker leventje op Aruba! - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Suzan Leusink - WaarBenJij.nu

Lekker leventje op Aruba!

Blijf op de hoogte en volg Suzan

18 Maart 2014 | Aruba, Paradera

Oeps, al veelste lang niets van me laten horen, even een korte update van alles we hier meemaken en hebben gedaan. Ik zal als eerst beginnen bij mijn stage. Ik loop stage op het St. Dominicus in Oranjestad, in klas 3 (groep 5). Ik heb een groep van 20 kinderen. Op stage wordt je wel erg geconfronteerd met de cultuurverschillen, zo is het heel gewoon hier om tegen de kinderen in de klas. Dit moet ook bijna wel omdat je anders niet over het geluid van de airco heen komt. Wat wel heel prettig is dat de school om 3 over 1 uit is en mijn mentor om 10 over 1 tegen mij zegt dat ik naar huis mag gaan.Behalve op de eerste stagedag, toen had ik meteen een leerlingbespreking waarbij ik verhalen heb gehoord die ik in Nederland nog nooit had gehoord. Hallo andere cultuur! Als ik klaar ben met stage wacht ik altijd nog even op mijn taxi (Elvera en Roos) en dan kunnen we de rest van de middag genieten van het heerlijke zonnetje die ons hier nog geen moment in de steek heeft gelaten.

Maar gelukkig bestaat het leventje op Aruba niet alleen uit stage, de vier dagen die we vrij zijn vullen we vaak op met zonnen en leuke dingen doen. Zo heb ik afgelopen gewinkeld in Oranjestad, zijn we naar Eagle Beach en Nikki Beach geweest en naar het California Lighthouse waarbij we de tot nu toe mooiste plekjes van Aruba hebben gezien. De woensdag en zondag zijn tot nu toe onze vaste stapavonden en deze zijn altijd heel erg leuk. Aangezien we geen radio in onze superluxe auto's hebben, hebben we zelf een mooi repertoire aan liedjes opgebouwd om onszelf en alle andere weggebruikers te vermaken. Verder hebben we een spoedcursusje salsa dansen gehad in een barretje/restaurant genaamd Bugaloe waar we wat aan het drinken waren. Bugaloe ligt echt op een perfecte locatie, half in de zee en op het strand. Verder zijn nog we nog heerlijk uit eten geweest bij de Bingo!

Gister en vandaag zijn we vrij vanwege de dag van de vlag en het volkslied. Vanmiddag gaan we waarschijnlijk even het eiland over touren omdat er overal wat te doen is en ik denk dat we uiteindelijk wel op het strand belanden. Morgen staat er weer een stagedagje op de planning waarbij ik meteen bezoek krijg vanuit Nederland in de klas, ik ben benieuwd hoe dit gaat lopen aangezien ik nog niet heel veel lessen heb gegeven.

  • 18 Maart 2014 - 18:15

    Gerda:

    Als je stage voorbij is staat er een nieuwe cultuurschok te wachten denk ik heerlijk al die stranden de zo'n en de zee en maar 4 dagen werken
    Ik denk dat ik ook voorstel om een vlaggedag ofzo in te voeren :) :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Actief sinds 12 Feb. 2014
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 4096

Voorgaande reizen:

26 Februari 2014 - 04 Juni 2014

One Happy Island

Landen bezocht: