Meet the lobstergirls - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Suzan Leusink - WaarBenJij.nu Meet the lobstergirls - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Suzan Leusink - WaarBenJij.nu

Meet the lobstergirls

Blijf op de hoogte en volg Suzan

03 Maart 2014 | Aruba, Paradera

Mijn eerste voornemen van Aruba is nu al in duigen gevolgen. Ik had mezelf voorgenomen niet te verbranden maar het is toch echt mislukt. Zo rood als een kreeftje typ ik nu dit verslag.
Gisteren was het hier namelijk Carnaval! Het bestaat hier nu 60 jaar en daarom werd het grootst gevierd, het was het grootste carnaval op het noordelijk of zuidelijk halfrond (ik weet niet precies waar Aruba ligt :P) Om 10 uur hadden we afgesproken om te vertrekken naar Oranjestad om de parade te bekijken, dit werd uiteindelijk iets later maar we waren nog steeds ruim om tijd want alles gaat hier op een laag tempo. Nadat we eindelijk een parkeerplekje hadden gevonden dicht bij de parade konden we een plekje gaan zoeken om te staan, dit was nog best een klusje omdat iedereen stoelen en tentjes neer had gezet naast de weg om de hele parade te bekijken. Ook zagen we over koelboxen en eten voorbij komen, wij hadden hier natuurlijk niet aan gedacht... Wat was de parada mooi, allemaal wagens vol met glitter, live muziek en alle mensen die meeliepen hadden prachtige pakken aan (zie foto's). Het werd wel redelijk warm in de brandende zon en door een lieve vrouw kregen we wat stoelen aangeboden onder een parasolletje omdat zij toch alleen maar aan het dansen was. Dit was erg leuk om te zien, het maakte niet uit hoe jong of oud je was iedereen was mee aan het dansen met de parade. Aangezien we niet zo slim waren geweest om drinken mee te nemen waren we heel erg blij dat de vrouw van die ons stoelen had gegeven ons drinken aanbood. Maar dat was meer drank dan echt verkoelend drinken, iedereen was om 11 uur s'ochtends al flink aan het zuipen. Na ongeveer 3 uur hadden we het wel gezien bij de parade en wouden we naar huis. Één probleempje we stonden ingesloten. Het was zo druk bij de parade dat een paar mensen dachten: Goh, laten we onze auto gewoon op de doorgaande weg zetten zodat niemand er uit kan omdat wij geen plekje kunnen vinden. Nou daar zaten we dan, nog 2 uur gewacht tot we eindelijk richting huis konden en wat waren we blij dat we eindelijk weer bij ons huis waren.
Morgen begint het echte leven weer.. De eerste stagedag, we hebben al even kennisgemaakt op stage (nouja, met degene die er nog rondliepen) en ik heb erg veel zin om te beginnen. Nu is het weer tijd om me in te smeren met een flinke laag after sun dus,
AYO!

• 03 Maart 2014 - 14:44

Floor Broekaart:

haha! klinkt erg bekent!! ging bij ons precies zo haha. Maar wij waren zo slim om zonnebrand mee te nemen :P maar morgen eerste stagedag!? hebben jullie schoolkinderen geen carnavalsvakantie? wij wel! weer even een weekje vakantie :)

• 03 Maart 2014 - 20:07

Gerda:

Wat een mooie foto"s en een heerlijk verslag (beetje jaloers zijn we wel) succes morgen alot of gretigst from Hellendoorn